Bersembang dengan oghang ipoh

Tadi malam gua pegi mengeteh dan mengueytiaw kerang di dataran Ipoh. Jumpa kawan kawan lama yang gua suka dari sekolah teknik ipoh. Gua tak lah serapat mana dengan beberapa kawan dari kelas lain, tapi semangat kesekolahan dan braderhud tu masih ada. Sekolah kami cool kot. Kalau rasa lapar boleh pakai semat semat macam band indie bittersweet, panjat dinding 2.5meter ketinggian, terjun atas rumput dan makan laksa kedah atau kepok lekor di Taman Polo. gua selalu silap landing dan sentap urat pungkok gua. sakit dia rasa macam eksiden. okeh. tu cerita lama.

Gua: weh kome tak nak rokok, amik la. nah amik. (sambil menghulur rokok helang)
Togey: Anep! kamu ye betui tak hisap rokok? (jeling jeling menganjing pada anep)
Anep: Aku tak isap rokok kotak, aku isap batang je
Gua: Hah kamu bio betui isap batang??
Epi: haaaah aku ada sebatang! nigger punya terbaik wohhh!!!
Togey: heh kamu tak payoh le show offf. hahha

berdekah-dekah ketawa. Anep menyedut smoke dengan cool. beliau tak memberontak. beliau tahu beliau salah cakap.

2 comments:

komplenan